Reklam-forum.se startsida!
Ordet är fritt
Reklam-forum.se är till för alla som tycker något om reklam – stort eller smått, högt eller lågt. Genom att registrera dig som användare kan du själv delta i diskussionerna och även starta egna trådar. Välkommen! Läs mer ...

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Enkelt!
InläggPostat: 3 mars 2009, 11:08 

Jag tycker det är skönt att få mina erbjudanden direkt i mobilen, rabattkupongerna glöms alltid hemma och jag blir alltid lika irriterad när jag glömt dom och står där i kassan och får betala mer än jag behöver... :P

Inläggsrubrik: Re: Enkelt!
InläggPostat: 3 mars 2009, 12:24 

Jag håller med, det finns många sätt att använda reklam i mobilen som inte ger "irritation". Jag får exempelvis hem erbjudanden från Yves Rocher (DR) men när jag väl är i butiken så ligger ju förstås erbjudandet hemma på köksbordet. Det hade varit mkt smidigare om jag hade erbjudandet i min mobil så kan jag bara plocka fram det! Dessutom slipper handväskan fyllas av alla dessa reklamkuponger eftersom jag av andra kallas för "kupong-Lisa" (ååå jag älskar rabatter ;))

InläggPostat: 3 mars 2009, 13:31 

Kan det vara så att vi ännu inte får så mycket reklam i våra mobiler? Att vi fortfarande tycker det är lite "spännande"? När det dimper ner lika många erbjudanden i mobilen dagarna före lön, som det gör i brevlådan hemma kanske det inte är lika roligt längre? :|

InläggPostat: 3 mars 2009, 13:42 

Tror inte det kommer att bli lika "påtvingat" så länge vi själva styr om vi vill ha den eller inte.

InläggPostat: 5 mars 2009, 13:23 

Samma sak här som i alla andra mediakanaler: det som görs på ett intelligent och ödmjukt sätt kommer att tas emot positivt av konsumenten.

InläggPostat: 24 mars 2009, 11:31 

Ofta är det ju nu också "smart" reklam i mobilen. Ta t.ex. applikationen Arla-köket för iphone som har blivit hur populär som helst. Riktigt smart - att göra ett nyttoprogram, som egentligen är reklam.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ]